Magyar Szója és Fehérjenövény Egyesület

Fenntartható vetésforgó, biztos piac.

Az amerikai szója elkötelezett a partnerkapcsolatok ápolásában

Mivel az amerikai szójabab iránti mexikói kereslet továbbra is erős, az amerikai szójatermesztők és a mexikói vevők virtuális kereskedelmi misszió keretében teremtettek kapcsolatot egymással.

Bár az elmúlt év kétségtelenül szokatlan volt, az amerikai szója iránti kereslet nem lassult, mivel a mexikói vevők továbbra is rekord mennyiségben vásárolták fel az amerikai szójababot. A szójaellátási lánc valamennyi tagjának folyamatos összekapcsolása segít a kapcsolatok kiépítésében és fenntartásában még ezekben a furcsa időkben is. Március 11-én és 12-én az Amerikai Szójaexport Tanács, az Amerikai Szója Szövetség, a United Soybean Board, az Iowai Szója Szövetség és az Iowai Gazdaságfejlesztési Hatóság megrendezte az ‘Iowa Virtual Trade Mission to Mexico’ eseményt.

“Az Egyesült Államok és Mexikó közötti partnerkapcsolat hosszú időkre nyúlik vissza” – mondta Jim Sutter, az USSEC vezérigazgatója, amikor több mint 50 résztvevőt, köztük az ország szójafeldolgozóinak képviselőit köszöntötte. “A mexikói szójafeldolgozó ipar az amerikai szójacsalád kulcsfontosságú partnere. A minőséggel és a piacra jutással kapcsolatos kérdésekben való közös munka kölcsönösen előnyös.”

Mivel a vásárlók még nem tudnak hagyományos farmlátogatásokat tenni, a U.S. Soy elhozta hozzájuk a farmokat és a gazdákat.

“Az iowai gazdák felkészültek az idei tenyészidőszakra. Ezt nyugodt szívvel kijelenthetem.” – mondta Jeff Jorgenson, egy iowai gazdálkodó és az ISA elnöke.

Vezető termesztők, Robb Ewoldt, Randy Miller és Jeff Frank friss tavaszi híreket adtak a gazdaságaikról, többek között a vetési terveikről és a fenntarthatósági módszereikről.

“Rendkívül fontos, hogy továbbra is tartsuk a kapcsolatot a vásárlóinkkal” – mondta Carlos Salinas, az USSEC amerikai kontinens regionális igazgatója. “Ez egy olyan piac, amely nem csak valódi növekedést mutat, hanem az amerikai szójatermékek iránti preferenciáról is tanúbizonyságot tett. Az USA 2020-ban 85 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett Mexikó egész szójabab-importjában, közel 100 százalékkal a szójadara esetében, és több mint 92 százalékkal a szójaolaj esetében.”

A jelenlegi gazdasági évben (2020/2021-es év) Mexikó részesedése az amerikai export célországaként az egész bab esetében 5 százalék, a szójadara esetében 14 százalék, a szójaolaj esetében pedig 5 százalék volt.

“Bár a Mexikóba irányuló amerikai szójadara- és olajexport a 15/16-os és 16/17-es gazdasági évek csúcspontjaihoz képest csökkent, ez inkább annak a következménye, hogy Mexikó bővíti a őrlési kapacitást, és egyre inkább a teljes szójabab elkötelezett importőre lesz a hazai feldolgozás számára” – mondta Salinas.

Mac Marshall, az USSEC és az USB piacelemzési alelnöke szerint az elmúlt évtizedben jelentősen nőtt az USA szójaexportja Mexikóba.

“Kína után Mexikó az elmúlt évtizedben évről évre az amerikai szójabab-komplexum – bab, dara, olaj – második számú piaca volt mind értékben, mind mennyiségben” – mondta Marshall. 

“Mindössze két olyan gazdasági év volt, amikor mennyiségben második volt az EU mögött, és egy olyan gazdasági év, amikor értékben a második. Valójában az elmúlt évtizedben – összehasonlítom a befejezett 19/20-as modellévet a 09/10-es modellévvel – mind az amerikai egészbab-, mind a szójadara-export közel 50 százalékkal nőtt.”

“A folyó gazdasági évben (2020/2021-es modellév, a március 18-án záruló hétig tartó adatok) az Egyesült Államok összesen 3,84 millió tonna (MMT) egész szójababot és szójadarát exportált Mexikóba. Ez rekord a gazdasági év ezen szakaszában, és 7 százalékkal meghaladja a 2018/2019-es modellévet, amikor a gazdasági év ezen szakaszáig együttesen 3,59 millió tonna (MMT) szóját szállítottunk Mexikóba” – mondta Marshall.

Salinas szerint ez a piac továbbra is óriási lehetőséget mutat a további növekedésre.


“Ahogy a régió fogyasztóinak életminősége javul, köszönhetően például a jobb fizetésnek vagy a nemek közötti egyenlőségnek, úgy igénylik a fenntartható lábnyomot jelentő, magasabb fehérjetartalmú étrendeket.  Az ilyen típusú kereskedelmi missziókkal reméljük, hogy a termelők és a fogyasztók közvetlen összekapcsolásával további keresletet és preferenciát teremtünk az amerikai szója iránt.

“Az USSEC mindig is azon dolgozott, hogy kapcsolatokat építsen ki a szója értéklánc minden szereplője között, és az elmúlt évben is kreatívan gondolkodtunk azon, hogyan tehetnénk ezt továbbra is” – mondta Salinas. “Ez a virtuális kereskedelmi misszió egyedülálló abban, hogy közvetlen kapcsolatot teremtett a vevők és az eladók között. Ez sokkal több volt, mint egy találkozó. Az iowai gazdák valóban közvetlenül beszélhettek a mexikói fogyasztókkal, és a mexikói vevőknek pedig lehetővé tette, hogy első kézből beszélgessenek a gazdáinkkal, és többet tudjanak meg arról, hogyan termelnek megbízhatóan fenntartható amerikai szójababot. A kereskedelmi misszió minden érintett félnek segített abban, hogy jobban megértse a másik ágazatát.”

Az esemény során tárgyalt témák között szerepeltek a fenntarthatósággal, a szója minőségével, a makrogazdasággal kapcsolatos információk, valamint az ország szójapréselő, takarmánygyártó/állattenyésztő iparának és egy beszerzési csoportnak a nézőpontjai.

Forrás: https://ussoy.org/u-s-soy-continues-to-cultivate-relationships/?persona=importers&pillar=innovation-beyond-thebushel&region=americas&goal=inform-educate#_ftn1

Fordította:

Juhász Anita

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás