Az USA középnyugati régiójának szarvasmarha tenyésztői elkezdtek borsót termeszteni
A Középnyugat régóta a hatalmas kukorica- és szójabab földjeiről ismert, de van egy új kultúra is, amely egyre nagyobb teret hódít – ez a borsó.
A fenntartható és növényi alapú fehérjeforrások iránti növekvő fogyasztói kereslet hatására a termelők – mivel jövedelmező, szárazságtűrő és javítja a talaj egészségét – beillesztik a borsót a vetésforgóba. Ezenfelül a hüvelyesek csökkenthetik a gazdaságok karbonlábnyomát is.
A korábban a vegetáriánus és vegán élelmiszereket gyakran speciális termékeknek tekintették, amelyek csak a fogyasztók egy szűk csoportját szolgálják ki. Az utóbbi években azonban megjelentek a növényi alapú húsok, tejek, sajtok és fehérjeszeletek. Bár ezen termékek többsége szójából vagy búzagluténből származik, a borsó is egyre népszerűbb.
Számos élelmiszerüzletben a Beyond Meat „darált marhahús” már a fagyasztósoron is megtalálható; a két legfontosabb összetevője a víz és a borsófehérje. A Cheetoshoz hasonló PeaTos a következő szlogennel büszkélkedhet: „Junk food íz, borsóból”, a Ripple márka pedig tejmentes, illetve félig tejmentes borsófehérje tejet, joghurtot, jégkrémet és fehérjeturmixokat is forgalmaz.