Fenntartható megoldások: A szójából készült (bio)műanyagok előretörése

Növényekből műanyagot készíteni nem új keletű dolog. Henry Ford – akinek volt szójából készült öltönye is – már a kezdetektől fogva használt szóját a járműveiben. A T-modell a festék és műanyag alkatrészeiben is használt szóját, egy időben járművenként ez 27 kg-ot is kitett, 1941-ben pedig a Ford bemutatott egy szójaalapú műanyagból készült autót is. (Sajnos, amikor a II. világháború miatt az autógyártás leállt, a „szójaautó” ötlete a süllyesztőbe került).
A Ford azonban tovább folytatta a szója alapú fenntartható innovációk integrálását. 2003-ban a vállalat Model U koncepciója szójaalapú üléspárnákat és szójaalapú gyantakompozitból készült hátsó ajtót is tartalmazott.
A Ford Motor Company 2008 óta szójaalapú poliuretán rugalmas habot használ a járművek üléseiben. Az, hogy egy sportautóval – a Mustanggal – kezdték, nem véletlen. Tisztában voltak vele, hogy a termék Mustangban való alkalmazása nagyot fog szólni, és hogy a siker megalapozza a bioalapú termékek további elterjedését.
És ez be is vált. 2011 óta minden észak-amerikai gyártású Ford termékben szójaalapú habot használnak az üléstámlákban, üléspárnákban és fejtámlákban. Alig hat évvel később a vállalat becslése szerint 18,5 millió Ford járműnél használtak szójahabot, így 578 milliárd szójababot alakítottak át a kőolajalapú hab alternatívájává.